Jeg fik noget garn fra min søster, en foræring fra Hendes verden.
Garnet er syntetisk, en garntype jeg normalt undgår at arbejde med, jeg undgår også - hvis det er muligt - at købe tøj udarbejdet i syntetiske materialer. Jeg havde tidligere fået to små nøgler i bomuld, det har jeg valgt at blande med disse garnnøgler.
Jeg vil nemlig hækle et dukketæppe af garnet. Et dukketæppe behøver nødvendigvis ikke at varme, kun at pynte
Garnet er syntetisk, en garntype jeg normalt undgår at arbejde med, jeg undgår også - hvis det er muligt - at købe tøj udarbejdet i syntetiske materialer.
Jeg havde tidligere fået to små nøgler i bomuld, det har jeg valgt at blande med disse garnnøgler.
Jeg vil nemlig hækle et dukketæppe af garnet. Et dukketæppe behøver nødvendigvis ikke at varme, kun at pynte.
Jeg ville lave et tæppe i "bedstemors" firkanter, men da jeg skulle i gang kunne jeg simpelt hen ikke huske, hvordan man gjorde! Hurtigt lede i blade/bøger for at finde metoden, men der var ingen hints i de forhåndenværende hæklebøger/blade, så det blev en anden firkant jeg valgte. Og jeg gad ikke finde computeren.
ÅH! der mangler et eller andet, det bliver for uoverskueligt og for rodet!
Der mangler et eller andet!
(Der mangler bl.a. en firkant, jeg må finde noget garn der passer.)
Det er en samlende farve!, det bliver en sort kant jeg hækler rundt om alle firkanter og hækler sammen med sort.
Se det gør det! Jeg har valgt at bruge de sidste rester af nøglerne til at hækle "skøre" firkanter til at "krydre" tæppet med.
Det færdige resultat, der er hæklet en ekstra sort række rundt om tæppet og så til sidst sluttet af med en række musetakker.
Sådan et tæppe ville det nok ikke være muligt at alle elever i en klasse kan nå at hækle, man skal nok satse på mindre arbejder til at lære hækleteknikken, så må de elever der fanges hækle i fritiden.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar